الثلاثاء، 29 يونيو، 2010

رحلة تعذيب الانسان داخل بتروتريد

اخلاء طرف المركزية
اخلاء طرف من منطقة عين شمس


رحت اعمل اخلاء طرف من شركة بتروتريد والحقيقة اللي يفكر في عمل اخلاء طرف من الشركة ينطبق عليه المثل الداخل مفقود والخارج مولود ؛ لأخر لحظة مش عايزنك تفتكر الشركة غير بالقرف

رحت الف كعب داير على المناطق زي المجرمين بالظبط

بداية الرحلة كانت بعمل اخلاء طرف من منطقة عين شمس اخر منطقة كنت فيها طبعا لفيت على كل الادارات وطلع عيني لغيت اما خلصت اخلاء الطرف من المنطقة

رحت بعد كدة المركزية وياريتني ما رحت لفيت لمدة ساعتين ودة طبعا لاني مش عارف الاماكن وبعد اما خلصت اخلاء الطرف من المركزية قالولي ارجع عين شمس تاني عايزين امضاء على اخلاء الطرف بتاع المركزية

ورحت عين شمس تاني وبعد كدة طلبوا مني اروح الشئون القانونية بمصر الجديدة عشان اعمل اخلاء طرف من هناك ورحت هناك

لكن رحلة العذاب لسة ما انتهتش

كان لازم اروح كمان حطة اسمها المهمات في الحي العاشر بمدينة نصر عشان اخد توقيع من هناك ان مفيش عليه اي عهدة

واخيرا

انتهت رحلة العذاب بالعودة مرة اخرى للمركزية لتكملة اخلاء الطرف ساعتين كمان من اللف والمعاملة السيئة من المعينيين القدام لانهم عارفوا ان انا كريم رضا سبب وكستهم وعايزين يطلعوا عينه

والغريب ان الموظف المغفل كتب في اخلاء الطرف اني شغال في شبرا الخيمة وانا اصلا عمري ما رحتها

الناس طلعوا القمر وكل الشغل في بلاد العالم بالكمبيوتر واحنا عندنا قيادات الشركة بتاخد مرتبات بعشرات الالاف من الجنيهات على اي اساس انا مش عارف حاجة بسيطة زي اخلاء الطرف ايه المانع يكون في مكتب في المركزية يتم فيه انهاء الاجراءات وانت واقف بسهولة ويسر ولا قيادات الشركة فالحين بس في فصل العمال تعسفيا وتفصيل لائحتين

لكن دي مش النهاية دي هاتكون البداية وانا هافضل مع عمال بتروتريد اقدم لهم الدعم القانوني والاعلامي وكافة اشكال المساعدة من اجل الحصول على كافة حقوقهم لانهم اصحاب حق وضحايا للفساد والظلم والمحسوبية

ياترى وفيق زغلول لما يرحل من الشركة عمال بتروتريد هايفتكروه بايه ؟؟



ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق